Jag är en hejare på samlande av konstiga kokböcker.

Detta är en ny pärla i min samling och ett kulturarv direkt från 80-talet.
Boken heter "Mikrovåg" och handlar helt enkelt om hur man kan laga festmat i sin lilla mikovågsugn.
Alltifrån kyckling till efterätter.
Låter ju supersmarrigt med färsk fisk som har blivit uppkokad med hjälp av lite mikrovågor.
Här är ett annat trevligt exempel man kan göra i sin mikro, istället för varma mackor eller billys pan pizza;
 
Nämligen smördegsskruvar med bacon, låter ju som riktig festmat!
Eller varför inte bara äta som dem är.
Helt ärligt, så är det nog en av dem äckligaste sakerna jag har sett i en kokbok.
Samtidigt så är just detta grunden till varför jag finner mitt (udda) kokbokssamlande så roligt!


Kommentarer
My

svar: tack så mycket sötis! förästen hur hittade du min blogg? :D

2012-11-09 @ 17:47:51
URL: http://callmemy.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0