Mina åsikter om ....

Detta program är ju helt ärligt ett av det bästa som jag har sett under mitt liv som 90-talist framför tv. Så himla inspirerande att se så kreativa människor....på tv, haha, nu låter man ju lite lat. Ska iallafall nu berätta för er om mina favoritdeltagare ur denna säsong och mina mindre favoriter efter ha sett första avsnittet från säsongen. Tycker även att det är ganska kul att se skillnaden när dem inte är i drag.
 
 
Alaska Thunderfuck
Alaska har länge försökt komma med i RuPauls drag race, hon har nämligen sökt för varenda säsong! Det som är ännu mer speciellt är att hennes pojkvän, Sharon Needles, kom med i tävlingen säsong fyra och vann det stora kalaset. Så Alaska kommer med ett känslomässigt baggage till tävlingen men får också ständigt bli jämförd med sin pojkvän. Jag tycker iallafall att Alaska har en underbar personlighet och hon vågar verkligen att hitta nya sätt att uttrycka sig på, så jag hejar lite på henne!
 
 
Alyssa Edwards
Alyssa har tävlat innan i flera skönhetstävlingar för dragartister. Några deltagare från tidigare säsonger har varit skönhetsdrottningar och har därför en speciell sorts estetik, oftast något klassiskt och romantiskt för att framhäva deras skönhet. Tyvärr är det något som de kritiseras för  och de anses vara lite tråkiga och inte så kreativa. Alyssa har även en stor konflikt med en av deltagarna sen innan, Coco Montrese. Man har ej fått veta än vad det handlar om, men dessa två verkar ändå alltid ta tillfället i akt att bråka med varann.Vad jag har sett utav Alyssa så är hon lite bitchig, hon snackar skit om andra och samtidigt så tycker jag att hennes senaste look (från avsnitt ett) var väldigt tråkig och såg ut som en maskeraddräkt.
 
 
Coco Montrese
Coco har precis som Alyssa rötter i skönhetstävlingar, tydligen var det där som hela deras konflikt började. Denna deltagare har ett självförtroende som räcker att bli över och är ej rädd för att ta konflikter. Samtidigt så verkar hon ha en ödmjuk sida. Hennes look från första avsnittet tyckte jag om väldigt mycket, hon körde på gammal hollywood inspirerat med vitt och glitter i 30-tals stil. Hon har en stor potential att ta sig långt i tävlingen tycker jag!
 
 
Jade Jolie
Detta är en av dem sötaste deltagarna i Rupauls drag race historia! Med en sockersöt personlighet och en röst som kan förväxlas med en kvinnas så är Jade Jolie en dragqueen som kan få människors hjärtan att smälta. Hennes namn togs efter karaktären Jade från Mortal Kombat, hur coolt är inte det??!!? och givetvis Angelina Jolie, mindre coolt. Från förra avsnittet så hängde hon lite löst eftersom hennes look hade lite för mycket komponenter, däremot så kunde varken RuPaul eller någon annan i jury bortse från hennes charm. Jag vill helt enkelt bara se mer utav henne, oavsett om hon är duktig eller inte.
 
 
Jinx Monsoon
Jinx kör mer på en humoristisk stil, hon inspireras utav deltagare från tidigare säsonger så som Sharon Needles och Tammie Faye Brown. Hennes personlighet är verkligen speciell och hon vågar att vara brutalt ärlig med de andra deltagarna. Jinx har även narkolepsi vilket innebär att hon plötsligt somnar förhoppningsvis så kommer det inte sätta stopp för hennes tävlande, eftersom jag vill se mer utav hennes roliga personlighet!
 
 
Honey Mahogany (hade problem med att skriva det sista haha)
Honey är en oerhört ödmjuk och lugn deltagare, kan det bero på att hon vanligtvis jobbar som social arbetare?
Iallafall så tycker jag väldigt mycket om hennes stil vilket verkar inspireras utav retro supermodeller och haute couture! Det enda negativa är väl att hennes stil verkar väldigt stabil och säker, så jag hoppas på att hon chockerar juryn i något avsnitt i framtiden.
 
 
Roxxxy Andrews 
Denna deltagare har en stor potential, hon vann nämligen den första utmaningen under den första avsnittet! Däremot så var det inte min favoritlook men hon verkar iallafall oerhort duktigt. Roxxxy verkar även ha en väldigt snäll personlighet och tröstar dem andra deltagarna när de blir ledsna. Jag tror hon kommer att gå långt i tävlingen.
 
 
Detox
Detox är en dragqueen som verkar ha gott om skinn på näsan och erfarenhet. Från det första avsnittet så har jag sett att hon är väldigt kreativ och duktig! Redan innan tävlingen började så var hon väldigt känd inom dragqueenvärlden och hon släpper i samband med sin debut i RuPauls drag race en singel också. Jag tror att det finns en chans för henne att hamna topp tre i tävlingen!
 
 
Vivianne Pinay
Den tråkigaste deltagaren hitills. Vet inte vad jag ska skriva om henne, förutom att jag hoppas hon blir intressantare i nästa avsnitt!
 
 
Penny Tration
Penny kom med i tävligen genom fansens röster vilket gav en bilden utav hennes stora potential. Tyvärr så hann hon ej visa upp denna potential så mycket eftersom som hon åkte ut redan under denna första utmaningen. Eftersom hon var en mullig dragqueen så blev hon snabbt kritiserad för att visa dålig drag för mulliga, detta tycker jag är dumt, eftersom varför ska man klumpa ihop människor på grund utav deras storlek?
 
 
Cha Cha
Åh denna deltagare skapade tumult under första avsnittet. Detta genom hennes otrevliga attityd mot dem andra deltagarna samtidigt som hon gör dem obekväma genom att flirta med dem. Hennes look för den första utmaningen var riktigt dålig men ändå så fick hon stanna och slog ut Penny Tration. Jag tycker Cha Cha bör åka ut i nästa avsnitt, mycket på grund utav hennes attityd men också för att hennes senaste look var knappt färdig!
 
 
Lineysha Sparx
Lineysha var nära på att vinna den första utmaningen och det var något som jag hoppades på. Hon och Alaska är mina favoriter. Lineysha är sjukt duktig på att sy kläder och hennes look verkar vara felfri. Jag blir bara lite orolig över att juryn inte verkar se hennes gigantiska potential men jag hoppas att dem ser det i senare avsnitt och låter henne för guds skull vinna lite utmaningar!
 
 
Monica Beverly Hillz
Monica har inte riktigt överraskat mig med sin stil, däremot så har hennes personlighet gjort det. Jag finner något väldigt sympatiskt över Monica och det verkar som att hon har varit med om mycket svek i sitt liv. Under första utmaningen så blev hon alltför självkritisk och tänkte hoppa av, tur nog så hjälpte Roxxxy henne med att fokusera på tävlingen igen. Tyvärr så tror jag inte att Monica kommer hamna så långt i tävlingen, men vem vet....
 
 
Ivy Winters
Wow! Ivy är den näst tråkigaste deltagaren i Rupauls drag race. Förstår det inte men det är något väldigt "säkert" över hennes stil. Något som gör helt enkelt att jag tappar tycke för Ivy Winters. Har faktiskt ingen aning om hur långt hon kommer hamna i tävlingen, men juryn tyckte om hennes senaste look, fast det gjorde inte jag alls....
 


Kommentarer
Anna T - Nörd och Filmskapare

ÅÅÅÅHHH!!!!! Fy fan vad värt, känner typ ingen annan som älskar Rupaul's drag race!! ÄLSKAR DET! Har sett alla säsonger och det är så bra :D gillar också Rupaul's Drag U!

Mina favoriter denna säsong är: Alaska, Jade, Jinx, Detox och Lineysha. Men har ingen riktig dunderfavorit ännu som jag fått ganska tidigt under de första säsongerna som typ: Raven, Sharon, Pandora, Chad Micheals, Jujubee, Ongina, Nina Flowers, Manila och Raja (är säkert fler jag glömmer xD)

sv: VERKLIGEN, typ enda gången jag sett en helt fantastisk film som jag aldrig vill se igen!!

2013-02-02 @ 10:19:39
URL: http://www.annatjernstroms.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0