Pastagratäng!

Mat ser sämst ut på bild!
Har gjort en pastagratäng som jag har nu ätit till middag i två dagar. Underbart gott och enkel rätt, ganska billig också. Det enda man behöver är pasta, tomater, riven ost för att lyxa till det, spenat, färskost med smak av vitlök och örter, pastavatten och något valfritt protein. Grundreceptet sa kassler men anarkismen tog mig i sin famn och det blev rökt fläsk istället. Sanningen är att det endast 1 kg kassler fanns i matbutiken och det var inte så lockande.
I allafall så kokar man pastan och blandar sen ihop det med färskosten, spenaten och lite pastavatten. Sen så bryner man fläsket lite och sen när det är färdigt så är det bara att stoppa allt i en ugnsform. Slutligen med lite riven ost på. Jag kanske inte är så tydlig med receptet men jag tänker att det inte är så noga om allt ska ändå in i ugnen, hehe.
 
Om vill köra på en vegetarisk eller vegansk variant: Använd sojastrimlor eller tofu, istället för färskost så kan man använda såndär tofufärskost.
Om man vill köra på en glutenfri variant: Gluttenfritt pasta, kanske?
Om man vill köra på en lchf variant: Strunta i pastan och stoppa in massa ägg i gratängen.
Om man vill köra på en raw food variant: Strunta att koka pastan, skär grönsakerna och sen gratinera allt på lägsta värmen i ungnen.


Kommentarer
Erika

Du var otroligt duktig på alla möjliga dieter!! tror dock din maträtt är godast.

Svar: Haha tack :D
sailorwood.blogg.se

2013-01-30 @ 19:30:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0