Vissa filmer är bäst på bio.

När jag var i Stockholm så fick jag den fantastiska chansen att se film på bio, något som jag gör ungefär en gång om året. Detta beror på att mitt filmintresse baseras sig främst från 80, 70 och 60-tal. Har suttit med min hemtenta såpass länge idag att jag får lust att skriva ner en källa till varenda mening jag skriver här, helt enkelt en arbetsskada. Men jag ska göra mitt bästa att undvika detta medan jag skriver om The Hobbit, kan ju få referera till Tolkien som mest. 
Min upplevelse utav filmen var ibörjan på gränsen till en uppenbarelse, när man verkligen dras in i handlingens allvar och tror på allt karaktärerna säger. Två filmer som jag har fått liknande uppenbarelser utav är Suspiria och The Blair Witch Project. Miljöerna i The Hobbit var helt fantastiska och effekterna får jag för första gången i mitt liv hylla, eftersom det förstärkte Tolkiens värld. Annars är jag en person som föredrar blod gjord på majssirap än massa animerat tjafs. Jag gör en liten lista för att sammanfatta mina åsikter om filmen utan att avslöja för mycket, eftersom jag tycker den är helt klart sevärd!
 
Ros:
  • Spännande och oerhört roligt med en ny film som baseras på Tolkiens fantastiska värld.
  • Kul att de tonsatte visorna som förekommer i böckerna, kändes mer autentiskt.
  • En film som är bäst på bio och höjer den sortens upplevelse väldigt bra!
Ris:
  • Filmen kunde vara lite väl seg ibland, den är på 2 timmar och 50 minuter, så tålamodet sätts ju på prov efter ett tag.
  • För mycket humor i manuset, man skojar aldrig om fantasy!
 


Kommentarer
iaa

älskar the hobbit! :D längtar till nästa del/film. :)

2013-01-09 @ 17:52:54
URL: http://iaa.webblogg.se
Hanna

Hahaha, "man skojar aldrig om fantasy" <3

2013-01-10 @ 15:39:05
URL: http://sanningsenlig.blogg.se
Ping Lowhngren

oh den va ju jätte bra ju!^^

2013-01-11 @ 23:00:28
URL: http://pinglowh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0