Kvinnor ska vara nakna och män ska ha kostym!

 
Finn fem fel eller finn hellre 200 fel.
Det blir så absurt när man börjar jämföra tidningsomslag och reklamkampanjer,
hur det verkligen ser ut.
Jag kan verkligen se på Jennifer Aniston's bröst att hon är en seriös skådespelerska!
Eller måste årets kvinna på GQ vara naken medan årets man oftast firar med en finkostym?
Detsamma med skådespelarna från Glee, varav en av dem måste ha totalt missat temat med omslaget,
eftersom han är inte lika halvnaken som sina kollegor!
Jag kommer aldrig värdera mina vänner eller idoler utifrån en objektifiering.
Jag bryr mig inte om mina kvinnliga idoler har en vältränad kropp.
Jag bryr mig inte om dem skildras naken i en tidning angående deras senaste film, skiva eller bok.
Men jag bryr mig när någon hindras från att bli tagen seriöst och att deras verkliga
ambitioner och personligheter får ej skina pga ideal.
Helt ärligt så har jag inte så många kvinnliga idoler från Hollywood, undra varför?
 
Vill du läsa mer om detta fenomen, så kolla gärna in;
LadyDahmer
och
Genusfotografen
 


Kommentarer
Erika

Sant!

2012-09-15 @ 13:37:22
linnnnn

sv: tack så mycket, söta du :)

2012-09-15 @ 20:42:28
URL: http://lillalinnpinn.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0