I hälsans tecken.

Jag tänker dela med mig utav två saker man kan göra för att känna sig lite mer nyttig.
Båda tipsen är oerhört enkla och billiga!
 
Om ni är lättstressade, som jag, och orkar inte att göra en sallad till varje måltid eller
hela tiden trycka i sig massa frukt.
Så kan man faktiskt göra en smoothie utav både frukt och grönt,
vilken man sen ser till att dricka ett glass om dagen utav!
I mina smoothies har jag oftast ett äpple, tre kiwisar, tre dl babyspenat, en morot och lite limesaft.
Men självklart kan man ta av det man redan har!
Bli kreativ och välj det du tycker passar i en smoothie, eller läs på om frukter och grönsakers olika näringsämnen,
för att komplettera med det som just din kropp är i behov av.
 
 
Detta är ej urin, utan faktiskt vatten som har kokats upp med potatis.
Potatisvatten är basiskt och väldigt vitaminrikt!
Med tanke på hur extremt mycket surt det finns i vår livsmedel och hur vanligt det är då
att våra celler påverkas, så är det väldigt viktigt att få i oss mer basiskt.
Det gör så att det blir ett neutraliserat PH-värde i våra celler.
Många näringsfysiologer har sett sambandet med att när våra celler är försurnade så
uppstår det lättare sjukdomar.
Därav är det viktigt med basisk mat!
Smart som jag är så ska jag dricka lite pepsi ikväll och bli försurnad, så jag blir mer sjuk än vad jag redan är!
 
,


Kommentarer
Erika

Potatisvatten var ett bra tips! Pepsi är också gott!

2012-09-08 @ 21:05:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0