Frukost för både skogshuggare och trädkramare!

 
Idag börjar det stora äventyret!, som Ola från Wild Kids brukar säga,
inte för att jag tittar på barnkanalen på lördagskvällar kl 19.00, haha!
Jag tänkte att min schweiziska fällkniv får ändå stanna hemma så det ej händer någon olycka på mitt äventyr.
 
Idag ska jag åka till unversitetet och bevisa min existens,
alltså skriva in mig och få en introduktion till utbildningen som jag har valt,
så spänd inför det!
Min första måndag som heltidsstudent börjar med en skål gröt där jag har stoppat ner några katrinplommon för smakens skull.
Alltid kul med förväntade överraskningar, det får min pojkvän skriva ner!
Så förebygger vi mot en schweizisk fällknivsolycka på samma gång!
 
Ett glas smoothie med morötter, äpple, kiwi, spenat och lime,
som har stått i en tillbringare i kylen under snart en vecka,
drack jag med en ovillig entausiasm.
Och självklart en stor mugg med kaffe, för det klarar jag mig icke utan,
som slår ut alla näring och fibrer jag fick från smoothien och gröten.
Tur att jag ändå har mjölk i mitt kaffe,
så får jag lite kalcium i mig iallafall.
 
Hoppas ni också får en bra början på dagen!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0