Fältstudier i dipdye.

 
Hade först dip-dye för ett år sen, det tog sin lilla tid att få allting blekt, eftersom jag hade mörktbrunt hår för tillfället då.
Min första idé till dip-dye var att ha antingen grönt eller gult, det visade sig senare att gult gick inte så bra. 
Det blev som honungsblont på mitt hår, så jag fortsatte med tonen "Apple Green" istället.
 
 
Fortsatte med nyansen "Alpine Green", när jag köpte den så såg provexemplet mycket blåare ut.
Men på mig blev det mer mintgrönt, just därför kallar jag det så istället för "Alpine Green".
Har heller ingen aning hur grönskan ser ut på alpinen ändå så.
 
 
I våras, efter ungefär fyra månader utav helbrunt hår, så bestämde jag mig på nytt för dip-dye.
Tyckte det skulle vara en kul grej inför sommaren och studenten!
Denna gång valde jag mer lila och blåa toner.
Blev jättenöjd med tonen, hade fått för mig att det skulle vara svårt med just violetta toner.
Men jag hade lyckligtvis fel.
 
 
Köpte turkos hårfärg och bestämde mig för att blanda det med min lila toning.
Vilket resulterade i något som liknade neonblått.
 
 
Sen blev det turkost, vad blir det härnäst?
Ingen aning, får blanda ihop något, kanske göra en regnbåge?
Tänkte först skriva att jag har blivit skallig för att göra några misantroper lyckliga, men nej,
jag har massa hår på kroppen och knoppen!!!
 
 


Kommentarer
Sakarias

Vinrött, så coolt.

Svar: Jaa det hade varit coolt, är även sjuukt sugen på orange :) !
sailorwood.blogg.se

2012-09-02 @ 20:08:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0