Dag 5. Favoritrecept! Morotskaka!

 
Detta är nog min favoritkaka och enda receptet jag kan ungefär utantill.
Underbart gott med morotskaka och det finns alltid tillfälle att käka det!
Gjorde till och med en vegansk sådan när jag fyllde år senast.
Man blandar ihop ingredienserna följande;
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Riv morötterna och marinera dem i mörk sirap.
3. Blanda ihop alla torrvaror till kakan.
4. Knäck äggen och blanda ner det med morötterna.
5. Häll i matoljan tillsammans med morötterna, sirapen och äggen.
6. Blanda ihop torrvarorna med morotsörjan.
7. Vik bakplåtspapper på en ugnsform och häll i kaksmeten i formen.
8. Lägg kakan i ugnen och ha koll på den!
9. När kakan har börjat resa sig och släppa sig från kanterna och 
ha en fin gyllenbrun färg, så kan man ta ut den och låta den svalna.
10. Blanda ihop phildelphiaosten, citronsaft från en halv citron och 3 dl florsocker.
11. Bred sen ut frostingen över den nu kalla morotskakan och sen är den färdig!
 
Kom på att jag brukade ha lite smör i frostingen, men tyvärr är det helt omöjligt 
att hitta en referens på internet som understryker att det är ens vettigt.
Sen när har det ändå varit en bra sak att kunna ett recept utantill? hahaha


Kommentarer
Erika

Ha smör i du! Det är ju ditt recept!

Svar: Det är ju sant :D !
sailorwood.blogg.se

2012-09-24 @ 17:30:47
linnnnn

Morotskaka är det bästa jag vet!
Du borde prova att dricka varm oboy till detta. :D
Åh nu måste jag baka morotskaka någon dag bara för det haha

Svar: Åhh vilket sammanträffande :D !!!Det ska jag verkligen prova nästa gång! :)
sailorwood.blogg.se

2012-09-26 @ 15:34:12
URL: http://lillalinnpinn.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0