Att älska sig själv!

 
Det finns inget fel med att älska sig själv.
Det finns inget fel med att vara stolt över ens interna och externa egenskaper.
Det finns inget fel med att visa sina svagheter och styrkor, båda är ju lika ärliga sidor utav dig.
Det finns inget fel med att vara stolt över det man har åstadkommit.
 
Idag möter vi ständigt på propaganda som jantelagen, att vi ej ska tro att vi är nåt eller 
att det alltid finns någon som är bättre än oss.
Jag tycker det är absurt, eftersom självklart är jag någonting, jag är en individ!
Precis som du!
Det finns så många möjligheter jag kan ge och ta utav.
Sanningen är att vi alla kommer dö ensamma och det längsta förhållandet vi någonsin 
kommer att ha, är förhållandet till oss själva.
Därav så är det aldrig för sent att lära att älska sig själv
och värna om det förhållandet.
När jag har varit i dåliga förhållanden så är det inte bara dem som har svikit mig,
utan jag har oftast svikit mig själv.
Vi alla är unika och vi har all rätt i världen att tycka om oss själva.
 


Kommentarer
Erika

Jättebra och fint skrivet!!!!!!

Svar: Tack !!!!
sailorwood.blogg.se

2012-09-09 @ 17:56:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0