Bilder från igår i Köpenhamn och lite inköp därifrån.

Tivoli hade redan pyntat inför halloween och snyggt blev det!
Tyvärr hade vi inte planerat ett besök dit, men min barnsliga sida vill gärna göra det framöver.
 
Köpenhamns rådhus, fick bara lust att fota det för att jag drabbades av turistsjukan när jag väl kom dit.
Har ingen aning om dess historia eller politiska innebörd etc.
Jag var mest i centrala Köpenhamn och det var som att vara på Mallorca eller Magaluf, om man syftar på mängden svenska turister. 
Varannan människa som man gick förbi på dem affärstäta gatorna vid namn Stroget så hörde man sitt modersmål, vilket slutade i någon slags irritation. 
 
 
Jag och min henvän införskaffade två modemagasin i den mycket fashionabla danska huvudstaden.
Den ena är WAD, vilket är en fransk modetidning som inriktar sig mycket på street style och urban kultur.
Den andra är Hunter Fashion Magazine, vilket är en italiensk modetidnig, som kör mer på det stilrena modet.
Köpenhamn hade helt klart grymma butiker med jättefina kläder, parfymer och böcker, mycket mer än vad det finns i Sverige.
 
 
Till min förtjusning och överraskning, så fann jag två filmer som jag fullkomligt älskar.
Ascension av Karim Hussain, vilket är en av mina favoritfilmer of all time!
Väldigt djup och mörk konstfilm i dess bästa kvalité!
"Raedslernes hotel", heter på engelska The Beyond, vilket är Lucio Fulci's mest kända verk, så jag är glad att jag kan lägga till denna i min filmsamling.
En grym dag var det igår, helt enkelt!
 
 
 


Kommentarer
Jean

Varför tog du ingen bild med motivet en leende Fuckarias framför ett valfritt känt landmärke?

Svar: Fuckarias hade fullt upp med att tafsa på dansk design tyvärr ! :/
sailorwood.blogg.se

2012-10-07 @ 17:05:26
Natta

Grymt! Dem kollar vi på när jag kommer över! :) <3

Svar: Jaa det gör vi lätt :D <3 !!
sailorwood.blogg.se

2012-10-08 @ 02:24:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0