Yogi tea.

 
Världens godast örtteér i dem mest spännande smakerna? SVAR JA !!!
Blir totalt lyrisk över detta te, blir till gränsen till bisarrt, "Jag är kär örtter" borde bli nästa djupgående dokumentär från tv4.
Det bästa med örtteer är först och främst smaken, den är väldigt kryddig men samtidigt oerhört len och mångfacetterad. Förstår inte att jag endast snackar om te nu, haha.
Om man köper yogi tea med smaken lakrits, ja, då smakar det riktigt lakrits om det! Tänker bara kring hur många svarta teer det finns i butiken som lovar en viss smak men ändå så blir det långt ifrån autentiskt.
Det är även koffeinfritt, så om man annars vill undvika koffein, så är detta ett utmärkt alternativ.
Sen ur miljöperspektiv så ska dessa vara mer miljövänliga och organiska, men den infon har jag endast fått genom dem små miljöikonerna på paketet. Men jag har för mig att det även handlar om att man vanligtvis besprutar svartte så det blir någonstans i processen lite mer hälsovådligt än örtteer.
Däremot enligt wikipedia, så får vilka örter som helst användas i ett örtte, vilket i sin tur känns inte så säkert...
Man kan ju lika gärna göra en egen blandning då!
 
 
För några månader sen klagade jag på att Yogi tea hade 4 olika sorters teer för kvinnor. Alltifrån "womens fitness" till "womens balance". Tur nog så har dem tillverkat ett te för män, så att min käft håller sig lite tystare.
Nu ska jag bara vänta med all spänning på "men's fitness tea", kanske innehåller det anabola steroider eller massa ägg? Om jag nu ska ta det fulaste av generaliseringar till dess yttersta punkt.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0