Världens bästa tv-serie: Twin Peaks.

 
Ska börja se min absoluta favoritserie nu när vintern har kommit och julen närmar sig.
Twin Peaks har en sådan fantastisk atmosfär och superbra handling att den höjer julstämmningen ännu mer, tycker jag. Handlingen utspelar sig  i den lilla staden Twin Peaks som ligger i norra USA, en morgon hittas en ung kvinna som heter Laura Palmer död. I Twin Peaks så vet alla vem Laura Palmer är och det skakar om hela staden. FBI-agenten Dale Cooper får uppgiften att finna Laura Palmers mördare, men han märker snabbt att det är något speciellt med denna stad och dess invånare.
Det är en oerhört surrealistiskt och spännande tv-serie, man måste verkligen se avsnitt efter avsnitt. Den har varit en tv-succé världen runt under det tidiga 90-talet och det gjordes två säsonger utav den.
 
Har ni sett Twin Peaks? Vad tycker ni om den?
 
 


Kommentarer
Erika

Oja,missade dock två avsnitt och liksom tappade allt. Fattade sedan inte vad jag såg!

Svar: Hehe, du får se om den tycker jag :)
sailorwood.blogg.se

2012-11-22 @ 19:31:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0