Nostalgi: Date parfymer.

Kommer ihåg när man gick i mellanstadiet och nyss fått sig ett par välutvecklade svettkörtlar i vardera armhåla. Så då köpte man sig en deo och parfym på konsum för att lukta bättre, självklart blev det då date parfymer för min del. Jag kommer ihåg att jag älskade den rosa, som jag förnimmer har en doft av jasmin, vanilj och persika. Den hette Date Party, vilket gjorde mig lite bitter i 11-årsåldern, eftersom jag inte var så himla party då. Ville hellre att den skulle heta Date Lucky eller Date Smart eller Date Lucky Street Smart. Kommer ihåg att jag hade en Date Love ett tag som luktade lingon, den var också ganska trevlig. Nu har dem ju bytt ut dem gamla parfymerna till fyra nya sorters parfymer, är inte så förtjust i något av dem.
Men besök gärna deras hemsida för att få en överdos med nostalgi, Date parfymer har funnits jättelänge till och med tidigare än min födelse, då var dem döpta efter namn, typ som Date Angelika eller Date Nikki. 
Kan bara tänka mig scenariot när någon säger år 1992:
"Jag har ju Angelika på mig !"
 
Minns ni dessa parfymer? Eller finns det någon annan deo eller parfym som klingar nostalgi a la mellanstadiet för er?


Kommentarer
Erika

Oja! Date Nadja mellan året 1978

Svar: Låter som en klassiker :D !
sailorwood.blogg.se

2012-11-19 @ 19:56:45
Liie

Verkligen nostalgi för mig med, det var standard att ge bort en dateparfym i present när kompisarna fyllde år :) Jag har till och med någon kvar i en gammal låda vet jag, gissar på att den ska man kanske inte använda nu men kan bara inte slänga bort den ;)

2012-11-19 @ 22:01:59
URL: http://heyli.blogg.se/
Tokyo - Love

Haha, grymt kul! Min favorit var den ljusgula (typ citrongul) med en korthårig tjej på. Sen fick jag Robyns date, den var typ beige och mintgrön. Lyxigt tyckte man då!

2012-11-20 @ 10:28:26
URL: http://sakuradesu.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0