Dag 30. Vad gör mig annorlunda från andra?

En ganska svår fråga, skulle försöka i mitt ödmjukaste ordval att säga "inget".
Men det är inte sant.
För mina mål, syn på saker och ting, smak och personlighet är oerhört individuell.
Endast jag kan veta vad som är bäst för mig och vad som är värt min möda.
Därför tycker jag det är jätteviktigt att man vågar vara sig själv och uttrycka sina åsikter. Ibland kan det var jättesvårt och jobbigt att få den chansen. Men då handlar det om att ta fram modet och tänka på att ens närmaste vän är faktiskt sig själv och det kommer även vara ditt längsta förhållande till någon.
Eftersom man sällan tänker att man någonsin skulle ha sårat sig själv såpass hårt som andra i det förflutna har gjort mot en. Själva sorgen av att bli sårad kan bero på chocken man får utav att någon annan kan såra en så illa att man kan knappt få en sämre självbild av sig.
Just därför tycker jag att det är viktigt att man är sig själv och reparerar sin självbild, för att sen visa alla hur stolt man är för det.
Om folk undviker dig för att du endast är dig själv, så är dem inte värda din tid och då är det inte alls värt att ändra på sig.
 
 
Det som gör mig annorlunda från andra är att jag är 100% Emily aka Sailor Wood.
Jag kommer alltid försöka vara mig själv, även om det ska krävas att jag måste bo i en stuga, mitt i skogen med rådjur och vildkatter som mina enda vänner.
Jag är unik, precis som alla andra!


Kommentarer
Erika

Du har alltid varit EMILY! Även om du förut har glömt det ibland!

Svar: hihi sant :) !
sailorwood.blogg.se

2012-11-11 @ 10:57:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0