Dag 29. En låt som gör mig glad.

 
 
 
Finns grymt många låtar som gör mig glad!
Skulle ta en stund att sammanfatta alla, därav så väljer jag endast två.
Först ut Fright Night (Nevermore) med Ariel Pink's Haunted Graffiti.
Väldigt 70-tals och 80-tals inspirerad musik, men ack så bra, väldigt roliga toner och låttexter.
Finns någon slags outtalad ironi över dem, har jag iallafall uppfattat.
 
 
 
Från 70-talsinspirerat till riktigt 70-tal, haha !
Valde denna låt endast för dess betydelse i en sketch från Mighty Boosh.
Men så kan det ju gå, att man ser en scen från någon tv-serie och film som har en viss sorts låt som förmedlar en känsla. Vilket sen resulterar att man associerar låten till den specifika filmscenen. Eller nåt.
Denna låt är grymt rolig att sjunga med i också!
 
P.S
Sen kan ni ju gå igenom hela RuPaul's diskografi för ett trevligt lyckopiller.
Så fort jag hör hans musik så blir det direkt kareoke i min lägenhet, kan nästa alla låtar nu,...
Det är som ett Oprah Winfrey program fast med toner.
D.S


Kommentarer
Erika

I love 10 CC!!!!!!

Svar: Åhh vad kul, dem är så bra :D !!!
sailorwood.blogg.se

2012-11-08 @ 19:17:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0