Mina favoritsångerskor.

 
 
Tänkte göra ett inlägg om dem kvinnliga sångerskorna jag absolut älskar att lyssna på. Ibland kan, iallafall min musiksmak, kännas lite mansdominerad. Så då får man jämna ut det hela, tycker jag. Den första som jag nämner är Diamanda Galás, hennes röst är en klass för sig, första klass på flygplanet kan man säga. Så cool är hennes röst och hon använder den på ett sådant underbart sätt!
 
 
 
Kommer ihåg för ett år sen när jag hittade denna låt med Florence + The Machine, en supervacker låt och henner röst var fantastisk. Valde live-versionen eftersom den är så mycket bättre än studioversionen!
 
 
 
Kate Bush har jag lyssnat på sen barnsben. Älskar hennes röst! Blir så drömsk av hennes fina musik och hur hon framför den. Wuthering Heights är en stor favorit, har flera gånger funderat på att klä ut mig till henne i någon framtida halloweenfest.Självklart ska jag då köra hårt med en kareoke och koreografi till Wuthering Heights.
 
 
 
Älskar Baby Dee, hon är en av dem 5 miljoner saker/personer som jag älskar, hehe. Hennes röst känns väldigt gammaldags på ett charmigt sätt och hennes musik gör mig så glad. Det är som att man sprudlar utav känslor när man lyssnar på henne. Baby Dee är sjukt duktig, hon spelar flera instrument och har även arbetat på en cirkus. Såg henne senast när jag var Current 93 konserten för ett år sen, kände mig som en fangirl eftersom jag var tvungen att skrika hur mycket jag älskade henne, hihi!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0