Lite mer om mig.

 
Bästa promenad: I skogen på landet där mina föräldrar bor.
Favoritdrink:
 Glögg.
Äter lyxmiddag på:
 Noma, vilket är en av världens bästa restauranger, där äter jag om 100 år!
Favoritmat:
Min favoritmat är alltifrån husmanskost till sushi!
Bästa mikromaten: Det blir ju lätt schnitzel med såna där potatiskuber och broccoli med bearnaisesås.
Fikar gärna på:
 Hemmet.
Bästa lunchställe:
 Kafé 44 i Stockholm.
Bästa brunchen:
Äter aldrig brunch.
Bästa kaffet:
 Arvid Nordqvist Svea. Var ibörjan ett jubileumskaffe för kungliga brudparet men det blev såpass bra att det stannade kvar.

Bästa baren:
 Vet ej, dem jag har varit på har varit ganska dåliga.
Här bjuder jag föräldrarna på middag:
 I mitt lilla köksvrå.
Senaste malmöupptäckt:
 Det ska tydligen finnas en STOR myrornas! Hittade även Humana för ett tag sen.
Senaste biofilm:
Kommer inte ihåg, är inte så förtjust i biofilmer.
Senaste utställning:
 Tate Modern i London med blandade verk.
Bra gå-bort-present:
Gå bort? Kanske lite blommor och ljus som man kan sätta så fint vid gravstenen.
Favoritlyxartikel:
 Mina parfymer!
Läser just nu:
 Folkemordenes Svarta Bok. Ganska svår att läsa tack vare norskan.
Läser helst:
Faktaböcker, klassiska romaner och biografier.
Tittar helst på:
Dokumentärer, bra tv-serier, utländska filmer och skräckfilmer.
Motionerar: När jag går uppför trappan, så svar ja!
Mest överskattade affär:
Hm.. Kanske Beyond Retro på grund av dyra priser och ibland trasiga kläder.
Det dyraste jag köpt:
 Min dator.
Lyssnar på: Death In June, Current 93, Derniere Volonté, Christian Death, Salem, Malice Mizer, Coil, Throbbing Gristle m.m
Bästa förfestmusiken:
Kanske lite Tonetta? Om jag själv får välja.
 
 
 
Mitt sämsta köp någonsin: Måste vara philadelphia marabou, det var ju inte ens gott!
Senaste fyndet: Köpte två paket pålägg för 20 spänn. Mycket trevligare än philadelphia marabou.
I dvd:n:
Mysteriet på Greveholm från 1996 haha!
Användbar pryl: Finns så många användbara prylar, svårt att välja en, kanske Bibeln.
Värsta plagg:
Foppatofflor.
Favoritaccessoar: Ett snyggt armband.
Transportmedel:
 Tåg.


Kommentarer
Sofie

Haha nej vad coolt, min favorit mikromat är också den schnitzeln, köper alltid den :D

2012-12-16 @ 10:50:48
URL: http://themusicneverstops.blogg.se
Erika

KUL LISTA!

Svar: Tack hihi :D
sailorwood.blogg.se

2012-12-16 @ 12:47:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0