Fredagsmusik. Dead Can Dance. In The Kingdom Of The Blind The One-eyed Are Kings.

 
 
 
Om jag ska tipsa om mysig julmusik så är Dead Can Dance ett självklart val. Dem tar inspiration från europeisk folkmusik, specifikt från medeltiden och renässansen som sen blandas med ambient och pop.
Brendan Perry och Lisa Gerrard har fantastiska röster att lyssna på. Av någon anledning så är mina favoritlåtar med Dead Can Dance främst sjungna av Brendan Perry. Jag skyller på att jag gillar musiken på dessa låtar, eftersom Lisa Gerrard är en sjukt duktig sångerska!
Valde en låt med en extremt lång låttitel som ni ser på rubriken, men den är helt underbar, en av mina absoluta favoritlåtar helt enkelt.
 


Kommentarer
ZOOFIE

SV: Visst är de grymma :D Och tack :D Förhoppningsvis kommer det några bättre bilder nåndag framöver :)

2012-12-14 @ 13:35:19
URL: http://zoofie.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0