En skattkista i form utav tyg!

Köpte denna klänning när jag var på Beyond Retro i Stockholm, Det kan vara ganska svårt att hitta klänningar som passar en när man kollar i secondhandbutiker. Har iallafall några gånger fått turen att köpa några secondhand klänningar som passar mig perfekt. Oftast är det längden på klänningarna som är det stora problemet för mig, kjolen på klänningen släpar på golvet och det känns onödigt att köpa ett par platåskor för att kunna använda klänningen. När jag fann denna klänning så blev jag superglad över att det fanns en chans för mig att prova den utan att det skulle hamna nere på golvet. När jag provade den så passade den som handsken i vanten, kjolen är liten bit nedanför knän och påminner lite om formen av en pennkjol. Eftersom det är nästan omöjligt att sträcka på sina ben i denna klänning!
Just nu är den en av mina favoriter i garderoben, tycker om den mörka röda färgen och den höga kragen, barockmode känns ju så 2013!
 
Denna klänning fick jag i julklapp av min henvän. Kommer ihåg att jag under hösten hade hittat denna klänning i en butik och ville så gärna ha den men samtidigt hade jag ingen lust att lägga pengar på det. Så det var en oerhört trevlig överraskning att då få den som julklapp. Spetsen vid kragen och handlederna är så himla fina, älskar även hur kjolen blir lite större i slutet, blir lite prinsessaktigt över det hela då. Det mest fascinerade är att klänningen passade PERFEKT när jag provade den. Att köpa en klänning till någon annan måste vara extremt klurigt och jag tror det finns många människor undviker att köpa kläder till andra under jul eftersom vi alla har olika kroppsformer och tycker om olika saker att framhäva med den. 
Så denna klänning är också helt klart en favorit för mig!
 


Kommentarer
linnnnn

sv: Tack så mycket :D

2013-01-08 @ 16:30:23
URL: http://lillalinnpinn.blogg.se
sannas rum

Mycket fina :)

Svar: Åhh tack så mycket :D !!
sailorwood.blogg.se

2013-01-08 @ 16:53:16
URL: http://sannasrum.blogg.se/
moa

Åh, vilka fina!

Svar: Tack så mycket! :D
sailorwood.blogg.se

2013-01-15 @ 22:29:55
URL: http://moathemoses.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0