Banoffee paj.

Idag så ska jag prova på att baka denna sötsak, en så kallad banoffee paj. Jag kanske stavar det helt fel, men det här med att använda engelska begrepp i svenskan, man får stava som det låter helt enkelt.
Om man ville höra en överdos utav engelska begrepp i svenska så kan jag tipsa om Leilas olika mat- och bakprogram, där används till och med engelska ord som faktiskt har en svensk motsvarighet. Det är också från hennes recept jag ska baka denna paj.
"Denna kaka är ljuvlig och chunky"
Kakan är klumpig?
Detta var endast ett grovt generaliserat exempel på hur det kan låta under hennes matprogram.
Banoffee paj är en paj som är gjord på en digestivekexbotten och lager utav kokad kondenserad mjölk, bananer och vispgrädde. Om man tycker att det skulle vara för mycket kalorier, så kan man ju skippa frukost, lunch och middag, för att sen endast äta detta!
Jag älskar banan och kolasås så för mig blir detta perfekt! Endast lite tveksam till grädden, eftersom jag blir lätt illamående utav det. Ska eventuellt ta en bild på resultatet och lägga upp det här, beror på om verkligheten möter förväntningarna, hehe.
 
Må en viktväktare korsfästa mig för jag tänker nämligen synda!


Kommentarer
Erika

Ser sååååå gott ut! Hoppas det smakade likadant som den ser ut!

2013-02-03 @ 15:16:10
ZOOFIE

SV: Åh, Tåsjö vet jag faktiskt vart det ligger! Jag kommer ju ursprungligen från Ramsele (du vet säkert vart det ligger, ett par mil från Strömsund). Nej, jag håller med di om det där med snön alltså. Här i Trelleborg är det ju ingen snö alls just nu, vilket är himla skönt.

Vart i Skåne bor du? :)

2013-02-03 @ 15:56:36
URL: http://zoofie.se
TessDea

Fin blogg :)

2013-02-03 @ 17:19:40
URL: http://tessdea.nu
Anna T - Nörd & Filmskapare

Fysjutton så jäkla gott :D vill smaka!!!!!

sv: Ja verkligen, har typ grinat iblad xD hahaha!!!
Ville också att Raven skulle vinna, älskar Raven och Jujubee tillsammans <3

2013-02-03 @ 20:20:26
URL: http://www.annatjernstroms.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0