Den sämsta sortens kritik, som jag inte ens vill kalla kritik.

 
Det känns som att det har ofta diskuterats om utseende och normerna kring det i vår stor sfär av åsikter.
Man skulle kunna dela upp denna diskussion och ämne i tusen bitar, ta olika perspektiv i all oändlighet.
Men det jag vill sammanfatta är min åsikt kring när människor får för sig att kritisera folks utseende, främst i ett kränkande syfte.
För det första så är kränkande kommentarer om ens utseende, i mina öron skräp, jag skulle kanske tro på såna elaka saker när grisar väl kan flyga.
Därför tycker jag att det är viktigt att om någon säger något dumt om ert utseende så tänk kring personens brist på kreativitet, ordval och intelligens. Såna kommentarer är aldrig värda att ta sig till, det är som en bristande morsekod för en döv människa. 
Sen till dem som tror att de "hjälper" när dem kommenterar andras utseende, endast för att dem vill ha människor stöpta ur en viss form.
Helt ärligt om de verkligen tror att såna ytliga kommentarer hjälper personen ifråga, så tror jag att det är dem som främst behöver en make-over i personlighet!
 


Kommentarer
Sofia

ja de är faktiskt goda :D

Svar: Vill tipsa om Yogi Tea, lite dyrare, men finns i fantasifulla smaker som choklad, sweet chili, lakrits och kanel till exempel :D
sailorwood.blogg.se

2012-11-07 @ 11:21:57
URL: http://byfia.com
Jennilie

Sv: Nämen åh vad snäll du är, tack så jäkla mycket!! :D

2012-11-07 @ 20:58:13
URL: http://dayswithjen.blogg.se
Erika

Bra sagt!!!!

Svar: Tack :) !
sailorwood.blogg.se

2012-11-08 @ 18:33:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0