Teatime!

 
Min kompis Natta, har verkligen introducerat mig till världen utav teer.
Förut var det bara kaffe som gällde.
Älskar att köpa te från märket Yogi Tea, de gör ayurvediska krydd- och
örtteer i underbara kombinationer.
Dem kostar runt 32 kr för ett paket, vilket är fyra Lipton Yellow Lable paket.
Men det är det värt, det finns smaker och blandningar som choklad (favorit!), kanel, 
söt chai, grön chai, söt chili, lakrits, himalaya blanding, jamaica blanding etc.
Tyvärr som ni ser på bilden, så har dem även ett kvinnote, faktiskt har de FYRA olika
"kvinnoteer" och en av dem heter Fitness.
Mitt genusmedvetna får snart sura uppstötningar!
Jag köpte detta te för den innehöll apelsinskal, kammomill och ingefära.
Inte för att mitt inre "kvinnliga" jag, skulle få något slags välmående.
 
 
Dem har iallafall fina visdomsord på varje tepåse, denna kändes oerhört passande
till min livssituation just nu.
Ska faktiskt nog kontakta dem och fråga varför dem inte har något te för män.
För tro det eller ej, män dricker faktiskt te och då tycker jag att de behöver minst fem 
sorter att välja mellan istället för ingen tesort alls!
 


Kommentarer
Erika

Sant!Diskriminerande att det ej finns te för män!

Svar: Ja, det är det verkligen!!
sailorwood.blogg.se

2012-09-10 @ 16:24:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0