Att vara heltidsstudent.

 
Att studera 100%, innebär att man pluggar 100% och mer !
Det är sällan man får tillfällen under lektioner att jobba med kommande tentor och redovisningar.
Utan det förväntas man göra på sin lediga tid och läsa den litteratur som förläsaren hänvisar en till.
Detta är min första vecka och redan är det fullt ös !
Längtar till helgen då man får tvätta kläder, vilket inte kräver så stor tankekraft!
Har nuförtiden alltid ett berg utav disk för jag hinner inte diska upp allt, haha.
Det akademiska språket försöker jag förstå nu också,
man får helt enkelt läsa allt i slow-motion
minst två gånger för att förstå vad de vill ha fram som resultat.
Samtidigt så måste jag säga att det oerhört givande och jag tycker det jag läser är intressant.
Men om man läser 100% i studietakt så får man vara beredd på att ge 100% också.
Och lite mer!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0