Stolt individ!

 
Idag gick man upp när det var som minst kristet att kliva upp, nämligen kl 5 !
Eftersom min tenta hade valt att befinna sig 2 km från Lund C, vilket betydde att man han hade en till buss att passa än vad jag vanligtvis brukar ha.
Kl 8 började tentamen och jag märkte väldigt snabbt att det var fel antal sidor på mitt provpapper, kort därefter upplevde andra också det. Så det blev lite kaos i början, fick sen ett nytt provpapper med rätt antal frågor. Jag hade bedömt (eller snarare hoppats) att jag skulle nog endast sitta där under en till två timmar med provet, jag satt istället i TRE timmar med det.
Kände mig även lite stressad eftersom det kändes som att frågorna ständigt krävde långa och utförliga svar. När jag äntligen var färdig så hade jag kramp i handen och var lika nervös som jag var när jag hade börjat med provet.
Sanningen var att jag kunde besvara varenda fråga, vilket gjorde mig väldigt glad. Tiden och att få med allt var nog mina största svårigheter. Missade endast två förkortningar på hela provet, men dem anser jag som obetydliga.
 
Tar det nu lugnt med lite Sagan Om Ringen, så spännande bok och skiljer sig sjukt mycket från filmerna. Det är som att varje karaktär har fått sig en totalrenovering.
Ungefär som att arga snickaren kom förbi till Fylke och sade "Så här kan ni ju inte ha det, ni måste ju ha en plan!", och plötsligt får man möta helt andra personligheter än vad man är van vid från filmen. Bjöd nu på en bild på mig för att visa min nya kärlek till Tolkien och hur mycket som finns kvar i min skalle efter tentan, alltså ingenting.
Kändes som en slags lobotomi, helt enkelt, så nu vet ni hur en tentamen känns!
 
Ha en trevlig helg allesammans!


Kommentarer
Linn

Jag hittade precis hit från en kommentar du lämnat hos Hanna (Happy happy fatgirl), dit namn såg lockande ut. :) Måste därför lämna en kommentar när du håller upp favoritboken min! :D Va roligt att du gillar boken, för den är verkligen annorlunda än filmerna (båda är bra ändå). :)

Svar: Åh tack !! :) Ja, jag märker att boken skiljer sig mycket, vilket gör det hela ännu roligare eftersom det blir som en ny berättelse :) !
sailorwood.blogg.se

2012-10-19 @ 15:26:19
URL: http://wildsofmyheart.blogspot.se
Erika

Böckerna är mycket bättre än filmerna.läs även "Bilbo-en hobbits äventyr"!

Svar: Ja det ska jag verkligen! Tänkte läsa den först men hittade den ej på bibblan så det blev härskarringen före :)
sailorwood.blogg.se

2012-10-19 @ 18:30:07
Jean

Men du läser väll i alla fall boken?

Svar: MEN JAA :'') !!!
sailorwood.blogg.se

2012-10-19 @ 23:26:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0