Silent Hill Revelation 3D och ett förvirrat fan.

 
 
När filmbranschen väljer att tjäna pengar på färdiga koncept från tv-spel så kan det lätt skapas en förvirring. Både från dem som ej känner igen tv-spelets handling men även dem som känner till den. Silent Hill är ett av mina favoritspel och är ett världskänt tv-spelsserie inom genren skräck. Hollywood har redan gjort en måttlig tolkning av det första spelet, men samtidigt så såg många Silent Hill fans det som en misslyckad filmatisering. Nu har Hollywood  ännu en gång tagit nya tag för att försöka göra en film utav denna komplicerade och psykologiska tv-spelsserie. Av trailern så uppfattar jag att det är en tolkning av Silent Hill 3. Denna gång med kända skådisar som Sean Bean och Malcolm Mcdowell, så kommer kvalitén på filmen då att höjas? Kanske gjorde man det smarta valet att låta Silent Hill 2 vara, på grund av dess briljans och psykologiska handling som endast kan nå sin maximala nivå under en aktiv upplevelse. 
Kanske man kompenserar för bristen på det aktiva från en film genom att låta Silent Hill Revelations 3D bli, just det, en 3D film. Jag ska ej uttala mig just nu om vad jag tycker om en 3D-film.
 
Vad tycker ni, hiss eller diss med filmer som baseras sig från tv-spel och förtjänar hollywood ändå en till chans med det?
 
 


Kommentarer
Natta

Jag ser filmerna och spelen som helt fristående från varandra, för jag tycker mycket om filmen och spelen, fast på olika sätt. Ser mycket fram emot den nya filmen! :)
I övrigt så brukar spel-filmer suga. De enda godtagbara är Silent hill och tidiga Resident Evil i min mening. :)

Svar: Det kanske är ett bra alternativ man ska göra, har aldrig tänkt så, utan lagt för mycket fokus på själva tv-spelet medan jag ser på filmen! :) Den nya filmen verkar ju ganska grym i sig ! :)
sailorwood.blogg.se

2012-10-16 @ 20:32:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0