Ett ganska impulsivt köp...

Om jag hade varit fjantig nog att räkna vuxenpoäng, så hade nog allting nollställts för mig. Eftersom jag har köpt dataspel, men inte vilka dataspel som helst, utan spel som är max från 12 år. Alltså datorspel för barn. Men nu tycker jag att vi lägger undan åldersfacismen. 
Spelen jag köpte var:
 
Harry Potter Collection, med dem tre första spelen.
Som barn älskade jag dessa tre spel, jag gick ner mig totalt i dem. Därav så har jag fått en överdos av nostalgi nu när jag har införskaffat dem igen. Spelen är som en sjabbig version utav filmerna och böckerna, alltså superkul! Dåligt manus och trollformler som knappt nämns i boken, detsamma gällande monstrena i spelen.
Även en perfekt avkoppling när det kommer till framtida tentamenstudier. Eller en slags avkoppling överhuvudtaget.
 
Civilization IV
Som barn hade jag trean utav denna spelserie, tycker även om detta spel väldigt mycket. Fast jag var under 12 år när jag spelade det först och hade ingen direkt aning om vad anarki kunde innebära, fick game over tack vare det. Spelet är väldigt långt och strategiskt, går helt enkelt på att bygga en civilization där man börjar före kristus och sen fortsätta tills man når robotar som forskningsområde. Oftast kommer saker ivägen så som politik, missnöjda invånare, krig m.m
Händer ofta att man får börja om eller gå några steg bakåt, eftersom många val man gör i spelet får konsekvenser framöver. Alltså ett väldigt verklighetstroget spel!
 
Jag hjärta Hundar
Eftersom gamestop hade 3 spel för 2, så kom detta spel med på köpet. Samtidigt så är jag och min henvän oerhört förtjusta i hundar så nu behöver vi inte skaffa en riktig sådan. Vi har till och med 22 hundraser att välja mellan! Tyvärr kan man inte avla fram egna hundraser, hade varit kul att göra. Även detta verkar vara ett bra spel för avkoppling enligt mig.
 
Hur många vuxenpoäng hade jag nu igen? 0,05?
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0