Dag 18. En ovana jag önskade jag inte hade.

En ovana som jag har, som är ganska stor, är att jag är ganska neurotisk. Det blir inte så tydligt för mig i min ensamhet, men helt plötsligt när man lever med någon så inser man hur överdramatiskt och negativt ens tankesätt kan vara. Har ibland svårt att lita på saker, exempelvis en väckarklocka eller skapar dem mest osannolika scenarierna på grund av en handling som jag har gjort. Sen att jag har en ganska stor prestationsångest vilket kan lätt förstoras när jag skapar dessa scenarion eller vill helt enkelt ha någon slags kontroll över framtiden. 
Oj vad djupt detta blev, jämfört med vad jag annars brukar skriva om! Jag har ganska svårt att hitta andra ovanor som jag besitter förutom, mitt kaffedrickande och mitt behov av kontroll vilket resulterar i att jag ibland får tvångstankar, att leta efter nycklar är något som jag kan göra minst en gång om dagen. Endast för att kontrollera över vart dem är och att dem stannar just där.
 
Vad anser ni vara er ovana/ovanor?


Kommentarer
Erika

Det neurotiska går över med åldern.Det handlar om att du måste lita på dig själv.Du är en person med järnkoll! Lita på det!!Jag har en ovana att bli för het!Utan anledning!Lite skämmigt sedan när det inte behövdes!

Svar: Åhh ja, jag måste lite på mig själv mer !!! Tack!!! Hoppas att det går över snart :) !
sailorwood.blogg.se

2012-10-22 @ 20:09:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0