Emily ogillar Americas Next Top Model 19.

Har nyligen sett en mängd avsnitt från Americas Next Top Model och är ganska missnöjd med det. Jag har väl någonstans förstått att under 19 säsonger av denna dokusåpa så borde den heta "Americas Next Tyra Banks", vilket gör tävlingen mycket svårare eftersom ingen kan vara den riktiga varan. Ja den kan väl sätt och vis anses som skräptv men jag tycker det har ett populärkultursvärde ändå, eftersom det verkar vara extremt många unga kvinnor och flickor som vill bli modeller. Americas Next Top Model har dessutom börjat med helt nya koncept i denna säsong för att locka tittare och mjölka mer pengar. Här är dem nya koncepten:
 
1.  Americas Next Top Model College Edition? Ja, Tyra Banks har äntligen fått en examen i någonting på Harvard och ser då själva vikten utav rekrytera unga kvinnor som också går på college, för att vara med i hennes modelltävling. Hur man senare ska fungera som modell och student blir ju en intressant fråga, man kanske får satsa på att köra lite modellande på fritiden då. I den verkliga modevärlden så är det vanligast modellerna jobbar 100% några år och sen drar sig tillbaka för studier eller andra framtidsdrömmar. Modevärlden är tyvärr väldigt konservativt. När man läser modetidningar och sen ser på Americas Next Top Model, så blir man lätt negativ, eftersom det är olika kvinnor i helt olika förpackningar.
 
2. Den fjärde nya jurymedlemmen i detta program är "du" eller det blir ju selektivt amerikanska tittare med fb-konton. Tyra Banks vill alltså förlita sig på våra perspektiv om vad som är en modell, hur modebranschen ska vara och vad som anses mindre bra. Intressant aspekt, men någonstans så bjuder det in till nätmobbning.
Alltså alla bilder som tas under tävlingen kommer upp internet och man får helt enkelt rösta om vem man tycker är bäst.
Dessa tjejer som är med får ibland utstå med väldigt hårda och rent elaka kommentarer utav dem som tycker till på internet, dessa personer nämns bara med ett förnamn och sen får tjejerna bemöta dem elaka kommentarerna med endast 5 sekunder. Det blir ju jättetryggt och bra för nätmobbare som bara har så mycket att säga under så lite tid och har tyvärr ej tid med att vara lite mer konstruktiv. 
 
3.  Man kan vinna 100.000 dollar i denna 19 säsong av Americas Next Top Model. Så egentligen så kan vem som helst vara med, vinna priset och sen starta en egen modellagentur! Det skulle jag göra om jag var med. Eller investera pengarna till mer studier faktiskt ! 
 
4. Den enda deltagaren som faktiskt såg ut som någon jag har sett på modevisningarna från Givenchy, Jeremy Scott, Vivienne Westwood och Louis Vuitton. Den enda deltagaren som såg ut som någon jag har sett i tidningarna som Vogue paris, I-D, Love, Rodeo och Numéro. Hon åkte faktiskt ut ur tävlingen ganska snabbt, tack vare Tyra Banks och några selektiva amerikanska medborgare med fb-konton, vilket har gjort mig till en evigt bitter människa. Dock så har hon andra chans, för att efter tävlingen så får dem utröstade ändå vara med att tävla och får sen en chans tillbaka in i "den riktiga" tävlingen. Om nu selektiva amerikanska medborgare med fb-konton tycker såpass mycket om henne. 
 
 
 


Kommentarer
ZOOFIE

Åh herregud.... Det här ska jag inte titta på....

SVAR: Jag håller med dig, samma här. Har läst den så otroligt många gånger, men kan ändå inte få nog :) haha

2012-10-14 @ 16:04:59
URL: http://zoofie.se
linnnnn

Jag har inte sett något utav det, och nu vart jag inte direkt sugen på att se det heller haha. Lät inge vidare..

Svar: Du missar absolut inget med det haha :)
sailorwood.blogg.se

2012-10-15 @ 15:07:55
URL: http://lillalinnpinn.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0