Why poverty?

På SVT så kommer det visas åtta dokumentärer om fattigdom i världen. Det börjar imorgon och kommer fortsätta ända fram till den andra december. Dokumentärerna försöker ta upp olika problem med fattigdom i ett flertal olika länder.
Exempelvis så kommer det handla om unga i Kina som lägger pengar på en dyr utbildning och sen blir fattiga på grund utav bristen på jobb för dem.
Ett annat problem som tas upp är i Sierra Leone där varje barn som föds har hälften så stor chans att nå ettårsåldern jämfört med resten av världen och i Kambodja där det en stor sannolikhet att man får leva under 7 kr om dagen om man föds där. Dem  har även en dokumentär om kändisar och välgörenhet, ger deras kampanjer någon effekt? Den tycker jag verkar vara extra intressant att se, eftersom vi ofta ser kändisar som något slags föredöme. 
Why Poverty? är ett projekt som över 70 tv-bolag från hela världen har deltagit i och alla tv-kanaler kommer sända samma dokumentärer under samma vecka. Detta är för att upplysa frågan om fattigdom i världen.
 
Eftersom jag är oerhört förtjust i dokumentärer så ser jag verkligen framemot detta. Det ska verkligen bli intressant! Kanske vissa länder som man inte alltid har tänkt på dyker upp och ger en nya perspektiv genom dessa dokumentärer.
 
 
 


Kommentarer
Jennilie

Sv: Men va, gillar du inte rosa? Rosa är min absoluta favoritfärg, alla slags rosa toner :D Men kul att du ändå gillade min outfit trots allt rosa :)

2012-11-24 @ 21:37:16
URL: http://dayswithjen.blogg.se
ZOOFIE

SV: Tackar :D Ja det var skitkul att få vara en del av det :D

2012-11-24 @ 22:11:14
URL: http://zoofie.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0