Vill ha jul nu!

Längtar så grymt mycket till julen nu! Saknar till och med snö, men inte finns det någon snö i Sveriges sydligaste delar. Är så himla trött på vind, regn och gråa moln nu. Skulle bli glad över den minsta snöflingan som landar på skånemark. Vill gå på julmarknad också och köpa julklappar! Eller äta massa pepparkakor, dricka glögg och se på julkalendern bara för att man kan. Om jag måste erkänna så har jag några äldre julkalendrar på dvd faktiskt, Mysteriet på greveholm, Trolltider, Pelle Svanslös och Sunes Jul, så egentligen kan jag se dem när som helst. Fast då finns det ju ingen julkänsla! 
Bilden föreställer Innsbrück julmarknad som ligger i Tyrolen, alltså i västra Österrike vid alperna. Jag älskar alperna, har velat åka dit i flera år nu, speciellt trevligt hade det varit att åka dit under julen.
 
Vad för saker är typiskt jul för er?
 


Kommentarer
Linn

Jag börjar också längta till jul nu! Btw jätte fin blogg! :)

Svar: Aw tack :D !!
sailorwood.blogg.se

2012-11-18 @ 17:57:00
URL: http://Ranger.blogg.se
Anna

Pepperkakor :D

2012-11-18 @ 17:57:28
URL: http://ponnymuffen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0