Morning has broken.

Är väldigt morgonpigg, fast det beror ju självklart på hur man definerar det. Men i min värld så är kl 8 på en lördagsmorgon ganska tidigt. Jag blir väldigt lätt rastlös och kissnödig när jag bara ligger kvar i sängen helt vaken. Just därför går ju upp inom 5 minuter efter mitt uppvaknande. Kan ju även bero på mitt starka behov av koffein på morgonen.
Sen så är jag inte alls stresstålig och har väldigt lätt för att undvika att leva i nuet. Jag lever mer på 2035-talet i min skalle. Helt ärligt så tycker jag väldigt mycket om morgonen. Man kan ta det lugnt och se hur solen aldrig når fram till Malmös gråa himmel. Man kan äta vad man vill för det kommer ändå komma ut ur kroppen senare, hehe, skojar bara med den. Att bara ta saker i sin egna takt!
 
Ska till stadsbibloteket idag och fixa lite mer litteratur för min uppsats. Skriver om bensodiazepiner, ett ganska diskutabelt läkemedel, eftersom den har kort behandlingseffekt och det finns en risk för beroende. Så det är det jag ska kika närmare på, så måste man hänvisa till gammal forskning. Jag har mest hittat naturvetenskapliga böcker om substansen, just det, jag läser ju samhällsvetenskap! Vill ju veta mer om människan bakom fenomenet.
Har även hittat självhjälpsböcker kring ämnet, det är ju trevligt, samtidigt så vill ju jag ha böcker som mer syftar på maktstrukturer och kollektiva problem eller studier med djupa intervjuer med dem som är beroende. 
Kikar lite på stadsbibliotekets hemsida och har hittat två böcker, förhoppningsvis kan dem hjälpa mig med min uppsats om världens minst googlade substans i den akademiska världen. Där blev jag alltför ironisk. Undra om man kan hänvisa till flashback i en uppsats? Där blev jag alltför ironisk igen!
 
Hoppas ni alla har en trevlig lördagsmorgon!
 
 


Kommentarer
Anna S

Anmäl dig gärna till helgens blogg :D
länk: http://jjaw.blogg.se/2012/november/lets-do-it-again.html#comment

Kram

2012-11-17 @ 12:23:06
URL: http://jjaw.blogg.se
Erika

Uppsatsen kommer nog bli jättebra med tanke på alla böcker och idéer du har till den!

Svar: Tack, jag tror det med :) !
sailorwood.blogg.se

2012-11-17 @ 17:07:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0