Mörka höstlåtar för mörkret, mys !!

 
 
Leaves of Autumn med Backworld
Ett självklart val kan man tycka, bara av att se själva titeln.
Vilket var givetvis så jag tänkte också. En oerhört vacker låt som sätter atmosfären för när höstens löv faller på marken.
 
 
 
 
1000 Years med Melissa Auf Der Maur
En av dem bästa låtarna jag har hört på länge, om man räknar från exakt ett år sen, eftersom det var då jag fann denna pärla. Älskar låttexten, melodin och Melissa's übercoola röst som jag ej har svikit på tusen år!!
En riktig hård låt för höstens kalla väder.
 
 
 
 
Persuasion med Throbbing Gristle.
Denna låt är bra för er som ej har planerat att gå ut i mörkret på ett bra tag.
Varnar nu för en väldigt kontroversiell låttext och då menar jag KONTROVERSIELL!
Så om ni ej är på humör för att lyssna på en låt om våldtäkt och sätta prägeln på ett mörkt samhälle, så bör ni undvika att lyssna på denna låt!
 
 
 
 
Mountain Energy med The Fall
Nu har jag snart totalt tappat lite av konceptet.
Men denna underbara låt lyssnade jag på extremt mycket under hösten 2009.
En stor stämningsförhöjare till det dystra höstregnet.
Men kanske icke åt det glada hållet, hihi!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0