Mina favoritomslag.Del I.

Soap&Skin's album Narrow är väldigt enkel. Såpass enkelt att det blir ett jättefint omslag.
Antagligen för att Anja Plaschg är oerhöert vacker, likaså hennes musik! Det blir något attraktivt med det enkla när ens blick har alltför länge sett det som är pretentiöst.
 
Detta är enligt mig en av dem snyggaste albumomslagen någonsin. Hela illustrationen utav Lucifer är så fin, Tror att det är en Gross Vom Krampus illustration, men är inte säkert. Krampus är en mytologisk varelse från alperna som under julen följer med tomten men istället straffar barnen. Finns ett stort antal europeiska julvykort från 1800-talet där denna varelse straffar ett flertal barn, vilket var ett populärt motiv då. Kanske inte ett sådant populärt motiv idag, hehe, nog om det. Älskar även den vackra målningen i bakgrunden som har massa blommor på sig. Hela kombinationen utav allting blir perfekt i mina ögon. Albumet heter Six six six: sick sick sick och är från en av mina favoriter inom musik, nämligen Current 93.
 
Har en stark hatkärlek till Death In June - All Pigs Must Die albumomslag. Ibörjan tyckte jag att den var hur cool som helst, köpte hela konceptet rakt av. Nu när min ålder börjar stiga så börjar även distansen till detta albumomslag att öka. Plötsligt så är det massa frågor som dyker upp; Varför är det svart text på en mörk bakgrund? Varför försöker Douglas P skära halsen av den ena grisen när det ser ut som att han har kafferep med dem? Var kaffet för beskt? Sen blir det ju inte så vulgärt när man tänker på att dessa grisar ser ju snarare ut som leksaker. Jag börjar helt ärligt tro att detta omslag platsar hos katastrofala omslag, men på grund av denna hatkärlek så blir den en favorit!
 
 


Kommentarer
mooollys.blogg.se

cool bild :P

Svar: Hihi jaa :)
sailorwood.blogg.se

2012-11-18 @ 15:09:18
URL: http://mooollys.blogg.se/
Hanna

Jag läser ju genusvetenskap, och tentan handlar om gränser, om hem och hemlöshet och rötter samt om vithet och rasism ^.^

Ett av mina absoluta favoritomslag, sen länge, är thåströms xplodera mig. Svinsnyggt i all sin enkelhet!

2012-11-18 @ 15:48:03
URL: http://sanningsenlig.blogg.se
Molly Bergström

vad görs? :D

2012-11-18 @ 18:58:28
URL: http://mooollys.se
Natta

Hahahahhahahahah för beskt kaffe!<3<3 Silly Douglas!

Svar: hahaha jaa <3 why you so silly, douglas p ? :'') !!!
sailorwood.blogg.se

2012-11-18 @ 19:58:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0