En av mina favoritalbum. Current 93. Soft Black Stars.

 
Current 93 har länge varit en favorit och detta album är ren perfektion för mig! Den innehåller lugna och vackra melodier kombinerat med oerhört melankoliska och metaforiska låttexter. Nästan alla låtar är endast ackompanjerade av en piano. Detta gör musiken oerhört vacker och ändå såpass enkel.
Låtarna i Soft Black Stars är så sjukt vackra att man ibland får hålla sig ifrån tårar, man får spänna sina ögonlock och stirra ut mot fönstret om olyckligtvis råkar sitta på en buss när man lyssnar på detta album. Den ger även en atmosfär som passar perfekt till dem där dystra mörka och gråa dagarna. Rysligt bra album är det! Jag kan inte upprepa den meningen för många gånger när jag skriver om detta album, hehe. Här är några av mina favoritlåtar från Soft Black Stars, annars så tycker jag att man kan lyssna igenom hela albumet, från början till slut.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sist men inte minst, The Signs In The Stars, som är en av mina absoluta favoritlåtar. Den är såpass underbar och vacker att endast den är en anledning till att lyssna igenom hela Soft Black Stars!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0