Crystal Castles (III)

Crystal Castles har nu släppt sitt nya album vid namn (III), tror det indikerar att det är deras tredje album, hihi. Dem har blivit kända genom sitt speciella elektroniska sound och intressanta melodier. Däremot så har mottagandet av deras tredje album varit lite mer kyligt. Vissa Crystal Castles fans tycker inte ens om detta. Jag som är snarare ett icke-fan av Crystal Castles tycker om det. Haha, överdos på ironi och ej heroin där!
Tycker melodierna är väldigt "catchy" och lättlyssnat, så jag rekommenderar dem verkligen inför denna höst och vinter. Passar verkligen bra med mörkt väder till deras sound, för den delen deras albumomslag också.
 
 
 
 
Affection, påminner mig om en popballad, samtidigt så finns det något med den som gör att jag bara fastnar i låten. Jag är annars ej förtjust i popballader men när det blir mer en elektronisk och synthig sådan, då blir det grymt bra!
 
 
 
Mercenary, är nog låten som tilltalar mig mest. Melodin är jättefin och det liknar lite Madonna's låt Frozen, om man nu skulle lägga till massa layers och backmasking till Madonnas låt då, hehe.
En låt som är i ett bra och lugnt tempo. Tycker om den väldigt mycket och är en favorit på hela albumet!
 


Kommentarer
ZOOFIE

SV: Haha ja min är ju så liten så hon kan inte springa iväg. Tur är väl det ;)

2012-11-14 @ 11:47:40
URL: http://zoofie.se
Jennifer Ljungquist

kolla in min blogg och släng gärna in en kommentar. Följ mig på bloglovin så gör jag dsm. FIN BLOGG ! :D

2012-11-14 @ 17:14:30
URL: http://plyz.blogg.se
Miranda

Skivan var ju hur bra som helst :)

Svar: Javisst är den :D !!
sailorwood.blogg.se

2012-11-18 @ 20:31:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0