China in your hands.

 
 
Kanske den bästa låten som kommer att finnas till i detta inlägg. Lite som en flytväst mot ett osäkert hav, vilket kanske är en metafor över idén att komma på låtar som har Kina med som inspiration i sin uppkomst. Chinatown med Wild Nothing kanske syftar på ett Kina utomlands, men denna låt är såpass bra att den ej ska ignoreras för detta tillfälle. Den är ett generellt låttips från oss alla till er alla!
 
 
 
Nu begår jag en hädelse mot min heder. Jag har hört denna låt en gång och kommer ej ihåg hur den låter. Men jag vill inte heller komma ihåg det. Coldplay och Rihanna är som två stora hajar i en insjö för mig, alltså undviker jag det. Jag tror att det handlar om en prinsessa av Kina, om jag inte är helt ute och cyklar.
Vill även inflika att omslaget för denna singel är ju fullkomligt vidrig. En graffittivägg med genomskinliga bokstäver som endast urskiljs genom vita streck, känns som en slags uppgift för att mäta färgblindhet hos människor. I detta fall önskar även jag att besitta förmågan att vara färgblind, så skulle jag slippa se vad det stod på omslaget.
 
 
 
Enya, så underbar !! Älskar hennes musik och denna låt är ej ett undantag. Såg igår en reklamfilm på tv från Ferrero Rocher (den där sjukt dyra nötformade chokladen) och dem spelade Caribbean Blue med Enya i den, fick en chock. Har aldrig hört min favortilåt med Enya på tv nämligen, haha. Jag ska göra mitt bästa att inte köpa dyr nötformad choklad i guldomslag av den lilla anledningen att jag hörde Enya på deras reklam.
 
 
 
 
Jag kunde ha valt China Girl med David Bowie, men den tycker jag inte är så bra.
Kör istället med bandet Japans Visions in China, vilket jag tycker är en mycket bättre låt att ta upp. Har haft den på några av mina spellistor på spotify, så det blir ju lite av en indikation på hur bra låten är. Väldigt 80-tal är det iallafall, det är också en bra indikator för min del.
 


Kommentarer
ZOOFIE: Sveriges största musikblogg

SV: Ja det tycker jag verkligen att du ska göra! :) Du får gärna berätta sen vad du tyckte om du väl läser den :) Jag är likadan, jag är sällan fan till personerna jag läser om, heller. Det händer dock ofta att jag blir det. :)

2012-11-20 @ 18:26:53
URL: http://zoofie.se
ZOOFIE: Sveriges största musikblogg

SV: Tack så mycket! :)

2012-11-20 @ 18:42:28
URL: http://zoofie.se
Hanna

ameh, Chinese rocks då?! eller den kanske inte räknades, haha ^.^

Svar: Glömde det :)
sailorwood.blogg.se

2012-11-20 @ 20:30:36
URL: http://sanningsenlig.blogg.se
Erika

Enya och Japan är mina *favvosar!(*vanligt ord på 80-talet)

Svar: Åhh jaa :) !!
sailorwood.blogg.se

2012-11-20 @ 20:36:04
ZOOFIE

SV: Det var supermysigt, trots förkylningar :)

2012-11-20 @ 21:01:37
URL: http://zoofie.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0