Lödder.

Mitt senaste inköp i form utav schampo är Syoss nya silikonfria sort. Det har märkbart blivit en trend på marknaden med silikonfria schampon, kanske på grund utav att det har kommit fram att parabener och silikoner sliter på håret medans det rengörs. Vissa kör ju helt utan schampo och rengör endast med balsam. Andra tvättar håret med vatten och gör inpackningar med olika naturliga ingredienser. Tyvärr har jag ej detta beundransvärda tålamodet och mitt hår blir lätt fett efter några dagar. Därför kör jag med silikonfritt hårschampo! Denna från Syoss gör mitt hår mycket fylligare och tjockare, vilket känns bra eftersom mitt hår blev ett tag tunt och slitet pga alla hårtoningar.
Syoss kostar runt 69 kr och flaskan är på 500 ml, så det känns ganska drygt och bra!
 
Detta är Neutral Schweiz, oj, jag menar ju Neutral Schampo. Detta schampo är en favorit, den är helt fantastisk! Den är utan parabener, färgämnen, silikoner och parfym. Att tvätta håret med detta schampo känns som ett bidrag till en bättre miljö och ett bättre hår. Mitt hår blev tjockt och jättefint utav det. 
Även om man är en parfymfascist så klarar man sig väldigt bra på ett luktfritt schampo, plus så brukar ens naturliga doft i håret vara ganska trevlig!
Det negativa enligt mig är priset kontra mängden schampo man får, den kostar runt 30 kr för 250 ml. Javisst är det ungefär hälften mängd och pris som Syoss, men frågan lyder ju hur drygt det ändå är. Jag upplevde att den inte alls var så dryg, tyvärr.
 
Den sista men inte den minsta är ett silikonfritt schampo från Fructis. Jag köpte två flaskor med detta schampo i Juli och använde det tills nu i December! Flaskan är på 250 ml och det var den mest drygaste schampot jag har haft någonsin. Såpass drygt att jag hann tröttna på det och fick suget på en helt ny silikonfritt schampo. Tyvärr så gjorde detta schampo inte så mycket för mig eller mitt hår jämfört med dem andra kandidaterna. Däremot ett stort plus för att det var lika drygt som Yes diskmedel och ganska billigt, kostar runt 25 kr.


Kommentarer
elin

Ser ut att vara bra produkter:]

Svar: Dem är superbra :D !!
sailorwood.blogg.se

2012-12-13 @ 17:42:40
URL: http://doitlikeelin.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0